Hledej v kalendáři podle dnů měsíců a roků

• Xerta - Španělsko

28.11.2021

Stále stojíme v Xertě, Zdenda rybaří, já si čtu a vařím dobroty a je nám dobře. Stále čekáme na počasí, abychom mohli jet na výlet na kolech.

Pb214848

Hned tady na parkovišti půjčují lodě na sjíždění řeky a zároveň u toho je inzerce další služby a tou je přeprava kol na cyklostezce vybudované ze staré železniční tratě. Už několik takových tras jsme jeli a většinou to byl docela skvělý zážitek. Jen je problém, že trasa po železnici vede obvykle tak, že zpět se musí jet tou samou cestou, ale na druhou stranu, většinou se jede moc pěknou krajinou a pokud vedla železnice hornatou krajinou, pak je na trase spousta tunelů a ty je teprve paráda. Tady se trasa jmenuje Via Verde de la Zafán.

Pb214849

Máme v plánu celou trasu rozdělit na dva výlety. Co je skvělé a co mimo sezonu nefunguje je, že se necháme autobusem i s koly vyvézt do nejvyššího bodu trasy a pak se jede už jen z mírného kopečka. Takto pojedeme kus do kopce a zpět jasně, z kopečka, ale jinak to nejde. Převýšení je minimální. Jenže, to chce alespoň trochu slušné počasí, a to by mělo být v úterý a ve středu. Teď sice není nijak ošklivo, ale vane hodně silný vítr. Včera nás dokonce donutil na pár hodin odjet do závětří a pak jsme se vrátili zpět. Nárazový vítr až 70 km v hodině je poměrně hodně a na kola je to docela dost silný vítr. Zdenda tady může rybařit a když už čekáme, tak ať to máme co nejpříjemnější.

Pb264910

Takže, čekáme až se vítr drobet uklidní, ale jediné, co mě utěšuje je, že podobně větrné počasí je v celém Španělsku a není ani moc kam se skovat. Tady alespoň na druhou stranu nejsme zavátý pískem jako bychom byli u pobřeží. Ale včera jsme mohli aspoň sedět celé dopoledne a kus odpoledne venku na sluníčku, krytý autem. Jakmile sluníčko vysvitne, okamžitě se zvedne teplota a je k 20 °C, ale nesmíme zajít do stínu za auto.

Pb234879

Jen ten vítr, kdyby byl alespoň slabší, ty poryvy jsou dost nepříjemné, na výletování na kolech to opravdu není. Zase, nebudu si stěžovat, protože s loňským podzimem se to nedá srovnávat. Teď si alespoň můžeme sednout někam do závětří na sluníčko. I když pravda, toho závětří tu moc není, ale dalo by se najít. Jsme pod pomerančovém sadem a mysleli jsme si, že budeme drobet sadem krytý, ale nejsme.

Pb254907

A teď zkušenost s novou baterkou. Stojíme celý den, já jsem hodně na počítači, Zdenda méně, odpoledne rybaří, dopoledne jsme na počítačích oba dva a večer jsme zvládli dva filmy.

Pb234860

Nehnuli jsme se z místa a půlku dne svítilo sluníčko, ale je už hodně šikmo, takže solárními panely nabíjíme poměrně málo. Večer začínáme svítit kolem 18 h, lednice jede samozřejmě na plyn a máme celý den puštěný 2000 W měnič, kvůli počítačům a nabíjení všeho možného. Baterii do fotoaparátu, Osmíka, sbírku telefonů, repro Rézi a tak podobně. Nemáme televizi ani žádný jiný další spotřebič, jako je kávovar a tak podobně. Když peču tak za jízdy nebo na centrálu, ale to není případ tohoto sledovaného času. Přesto máme za den úbytek jen 10 % z baterek. Když pršelo, jen se lilo, úbytek byl mnohem větší, kolem 20 % za den. Nicméně, stačilo dojet 15 km na nákup, patřičně pomalou jízdou a za cestu tam a zpět jsme měli opět 100 %, ale za pomoci dobíjecího boostru.

Pb244889

Aplikaci na stav baterie máme ve všech telefonech, to kdyby náhodou jsme nějakým nedopatřením o jeden telefon přišli.

Takže za mne, velká spokojenost, prozatím, uvidíme, jak se baterka bude chovat dál. Teď je to tříměsíční novorozenec, zajímavé bude sledovat chování za rok, dva, ale už teď je jisté, že oproti klasickým trakčním bateriím je to veliký posun a velmi slušný komfort. Už dávno bychom byli při naší spotřebě proudu vybitý a museli startovat buď centrálu nebo motor a nějak dobíjet baterky.